Sidor

tisdag 4 september 2012














UR BREVET TILL GUD (2)

Jag använder mig av ovanstående frankering 
när jag skriver till Dig i dag. 
Kanske använder jag mig av ett annat frankerat 
brev en annan dag.
När jag mötte Dig, Yeshua/Jesus) höstkvällen 1983
så visste jag inte att Du skulle släppa ner mig i så
mycket mörker. 
Missförstå mig inte, Du förde mig 
upp på Ditt berg, på höjder av ljus, 
och jag såg för första gången 
det folk som Du hade valt,
Ditt folk och den stad som Du för länge sedan 
hade signerat.
Det var då som ett brinnande tomrum 
skapades i mig,
och jag förstod det inte.
Det här brevet är stämplat i Jerusalem 
och jag känner det som om den stämpeln 
också drabbat mig, därför att jag skulle veta att 
"Frälsningen kommer från judarna".

Här klämmer skon för många kristna 
som inte har förstått att det är judarna 
som har och är svaret.
Jag har sagt det förr 
och jag upprepar det ständigt, 
att utan det judiska folket är vi förlorade.

Och just nu kommer "Bosan" in med posten 
och lämnar kvar tidningen Dagen på bordet.

Jag läser Göran Lennartssons artikel
"Bilda svarar inte på synen om biblisk tro"
utan håller kvar sin antisemitiska hållning 
och sin ersättningsteologi  
SORGLIGT OCH FARLIGT 
att förleda människor. 
Det kan kosta församlingarna välsignelsen 
och kunskapen om Guds frälsningsplan
Hur kan man våga sig på att sprida dessa 
förbannade lögner, Gud.
Går man fel på den här punkten 
så är det lätt att gå vidare i fel riktning.
Då kan jag tänka mig att Jerusalem 
bara blir en exotisk  turiststad 
och att den andliga dragningskraften 
flödar till Rom. Må Du bevara oss, 
Herre Jesus Kristus.



 "Det är bäst att hålla i sig när det blåser"/kk














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar