Sidor

tisdag 4 september 2012
















UR BREVET TILL GUD
Det finns ingen början på mitt samtal med Dig i dag, 
det är tomt.
Ibland ringer Pär Lagerkvists ord i "Ångest" 
starkt i mina öron och kanske är det ångesten i världen 
som "droppar ner" över oss här uppe i Nord. 

Vi ser hur Din värld slits i stycken hur himmel och hav 
är i uppror, hur djävulska makter likt rovfåglar äter sig 
igenom vår "kropp", 
och hur lögnen rider på skimrande moln

Vårt rop går till Dig vår Gud och vår skapare, 
vad säger Du i dag?
Finns det ett ord som bär oss i dag likt Klippan i öknen. 

Det ser ut som om Din kontakt med profeterna 
i "Det gamla förbundet" var större och tydligare.

Jag saknar Dig.   
Jag vill krypa in under Din mantel och tälta 
där med Dig tillsammans med mina och Dina vänner.

Så gör vi.
Vi sätter oss under en flik av Hans mantel 
och ber för varandra
och överlämnar vår värld till Honom som skapat den.

Ses en annan dag.











hälsar Kid

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar