Sidor

måndag 24 september 2012



UR BREVET TILL GUD


















Mörkret vilar i sitt eget ljus
långt  borta från nuet och natten

















"RESFEBER


På remsor av ord från en sprucken ton 
har vi färdats
havet vilar på vattendroppar av eld"


UR BREVET TILL GUD
"Länge har jag tänkt 
att skriva till Dig, Gud,
att ställa mina frågor  
orden färdas som bubblor 
och spricker nära solen


På en pappersremsa
dragen runt jorden
vill jag skriva min hälsning
till Dig

När Du ler drunknar jag
i Dina ögon
och mina skimrande bubblor
landar i Din blick

En brinnande pil likt ett svärd
har jag mött på min väg
och jag visste inte att det var Du
nu ser jag bilden av Dig
och känner smärtan

I varje daggdroppe
ser jag Ditt ansikte
och i vinden 
ropar Du mitt namn.

----------------------------

ATT FLYTTA PÅ ORD
Mellan dessa båda titlar vandrar jag  
och flyttar på ord, känner på dofter, 
dricker och spottar ut
Nej jag talar inte om ett tandläkarbesök.
Jag talar om att pröva det jag sagt 
för länge sedan
för att känna om det håller att sägas igen.

ööööööööööööööööööööööööööööö


Saknaden är som ett upprivet sår 
där tiden står stilla.

Havet vilar på vattendroppar av eld.

---------------------------
  
Ännu ett vedervärdigt brott
läs

Judiskt snabbköp bombskadat i Paris

http://www.elvorochjanne.se/profetiskt/nyheter/index.html

http://berndtisaksson.dinstudio.se/empty_206.html

http://jihadimalmo.blogspot.se/2012/09/judisk-begravningsplats-skandad-under.html

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar