Sidor

tisdag 21 december 2010

Daganteckningar


22 december 2010
Kylan har hållit sitt järngrepp över vårt land och över Europa den senaste tiden. Som en boaorm kramar den luften och inspirationen ur oss. Här har det varit vinter sedan i november och slutar inte förrän i mars, sa någon pessimistiskt.
Själv har jag mått pyton sedan jag stängde min atelje på grund av kylan.
I stället för att måla har jag öppnat denna blogg för att ha någon plats att beklaga mig på, hmm fast det ger ju ingen kreativ rörelse. I stället får jag som du som läser detta skaffa nytt mod och fortsätta vidare även om det mörkar över världen.
För visst mörknar det.
De som känner mig vet att det judiska folket och Israel ligger tungt på mitt hjärta, en kärlek som jag aldrig kan förneka eller ens förklara.
Om det inte vore för Yeshuas/Jesu skull så skulle jag tänka på konvertering.
Judar och kristna, jag menar pånyttfödda kristna, inte namnkristna, vet att vi har gemensam tro på Herren vår Gud och att detta kommer att en dag förändra vår värld.
Jag stänger ner mina tankar här åtminstone för en stund.
Du som vill gå in i mina tankar är välkommen att tillsammans med mig fundera över människans trasiga relationer och sargade tankar.
Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar