Sidor

söndag 19 augusti 2012

"Gråt inte mer, töm ditt hjärta på sorg"























I dag har jag för avsikt att avsluta mitt frimärks-
vernissage, "vad bordet är fullt av"
och försöka mig på något helt annat.
Om detta kommer jag att berätta så småningom.

Därför nedanstående bilder som jag hoppas skall ge dig
intresse för Israeliska frimärken, 
ett synnerligen intressant samlarobjekt, 
som dessutom lär oss en del av vår gemensamma historia 
och framför allt om Israels historia, 
en vandring genom profeterna, psalmerna och högtiderna 
till kännedom om en underbar Gud som älskar sitt folk 
och även oss hedningar, och en Gud 
som håller vad Han lovar

















































Nu skall jag lägga undan mina klenoder
några dagar och ägna mig åt andra tankar
till dess vi hörs igen.
Sänder en frökapsel som hälsning 

 kolla klockan hos elvor och janne
http://www.elvorochjanne.se/profetiskt/nyheter/index.html 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar