Sidor

lördag 18 augusti 2012





Varje tid bär sitt mörker
och varje tid sitt gryende ljus
skuggor från det förgångna
når oss åter
när minnet slår upp sina ögon
för att åter slockna.

Varje tid bär sitt slut
bortom havet vilar den
innesluten i sin hemlighet
om att livet lever

Och att gravarna är tomma
och att aska rör sig över havet
för att åter klädas till gestalt














Om du inte brukar gå in på Elvor och Janne 
så rekommenderas du att göra ett besök. 
Där finns mycket matnyttigt.

http://www.elvorochjanne.se/profetiskt/nyheter/SNABBNYTT.html


00000000000000000000

Återkommer med mina funderingar 
om mina Israeliska
frimärken, förlåt om jag tjatar 
men det är så fascinerande,
att det finns ett land som låter bildkonsten spegla 
den bibliska historien i sin egen tid 
genom mörker och ljus. 
Det är verkligen helt unikt, 
lika unikt som folket och landet 
och flaggan som jag började min berättelse med.

Här hittade jag ett annat färdmedel.









Varför inte börja resa igen, tänkte jag, 
när jag plockade in mattan. Att resa på en magisk matta är ju drömmen från barnaåren.
Håll dig resklar snart reser vi!
Här nedan ser vi hur några ger sig av till det "Heliga landet"
där Gud bor, joo, så är det.





Albert Einstein sa en gång
att utan bin skulle människan inte leva
längre än fyra år.


   












Men jag vill skänka helande till dig ...


































Lyssna till Barbra Streisand

http://www.youtube.com/watch?v=RHy29bn4zeE&feature=related




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar