Sidor

tisdag 14 augusti 2012



Herrens ängel räddar jorden!
  



























Om du undrar vad jag gör så studerar jag landet som inte skall gå under, och landet som världen säger skall utrotas.

Plötsligt ringer Edith Södergrans dikt i minnet 
om "Landet som inte är" och jag känner mig märkligt sorgsen 
och söker efter bekräftelse bland mina frimärken, tecken på att världen ännu finns - men att Europa ligger mycket illa till ser vi.

Mitt salsbord är översållat av bevis och där ligger flera biblar som ytterligare bevis på att Herren vår Gud har allt under kontroll.
Kanske skickar jag en bild.

Våra  svenska politiker har sällan sovit så tungt.

Innan du går in vill jag rekommendera nedanstående länk.
http://intressant.se/middle-east-ib33h2i  


 























"Stjärnornas konstellation  i himlarymderna"


En evig lagfart är given Israel genom Abraham, Isac och Jacob och detta är naturligtvis starkt ifrågasatt av Israels fiender som i dag tillhör ett gudlöst släkte. 
Dessvärre är det också ifrågasatt av många kristna och detta är den största skammen och den största smärtan. 

Det spelar ingen roll hur många äkthetsbevis man lägger fram om lagfart och äganderätt. Man spottar dig i ansiktet och svär ve och förbannelse över dig om du råkar säga något positivt om judarna.

Bileam blev "tvingad" av Gud att välsigna Israel. "Hur kan jag förbanna den som Gud välsignar."
Längre fram i historien kommer vi att se att Bileams åsna inte är den enda åsna som får "tjäna Gud".











I Jeremia 31.10 kan vi läsa om Israels kommande frälsning
Hör Herrens ord, i hednafolk,
och förkunnen det i havsländerna i fjärran, 
säg, 
Han som förskingrade Israel 
skall ock församla det 
och bevara det såsom en herde sin hjord.












Här tre underbara frimärken med text 
Jesaja 62.6
"På dina murar, Jerusalem,har jag ställt väktare, 
varken dag eller natt få de någonsin tystna. 
I som skolen ropa till Herren, given eder ingen ro"

Psalm 122.6
Önsken Jerusalem frid, ja, dem gånge väl, som älskar Dig.

Psalm 122.3
Jerusalem du nyuppbyggda stad , 
där hus sluter sig väl till hus. 

Det judiska folket är den enda garanti för livet 
på den här jorden 

Ända sedan jag blev en kristen 
har jag haft min absoluta lojalitet 
hos det folk som burit så mycket lidande 
för världens skull.  
Och än en gång bränner hatet ner land efter land 
folk efter folk.

Det finns en annan länk som jag gärna rekommenderar, 
där finns de nyheter som du behöver...


http://www.elvorochjanne.se/profetiskt/nyheter/SNABBNYTT.html

Varma hälsningar från Kid Kumlin.
Kanske återkommer jag igen från mina tankerum








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar